3 min read
Debiteurenadministratie: het belang van goede, afdelingsoverstijgende KPI’s
Elk bedrijf heeft zijn eigen manier om succes te meten, maar hoe effectief zijn die KPI’s eigenlijk? Op het gebied van debiteurenadministratie en...
2 min read
Redactie Diesis 3-jan-2023 17:05:00
Vraag je je af of het automatiseren van je debiteurenbeheer iets voor jou is? En heb je nog geen duidelijk beeld van de voordelen van dedicated Credit Management software? In deze checklist zetten we het duidelijk voor je op een rijtje. Op die manier zie je snel of automatisch debiteurenbeheer bij jou past. Hoeveel kun jij er afvinken?
Om de financiële positie van je organisatie zo gezond mogelijk te houden, is efficiënt debiteurenbeheer van groot belang. Want hoe meer inzicht je hebt in jouw debiteuren en hun betaalgedrag, hoe beter je daarop kunt inspelen om betalingsachterstanden te voorkomen.
Maar hoe kan automatisering van het debiteurenbeheer je hierbij helpen? En waarom zou je hiervoor speciale Credit Management software aanschaffen als je boekhoudpakket ook al functionaliteiten op dit gebied heeft?
Een dedicated oplossing biedt veel meer opties en functionaliteiten dan wat er mogelijk is met alleen een boekhoudpakket. Zo kun je met Credit Management software...
1. Een iDeal-linkje meesturen in de communicatie naar je klant
Zo wordt betalen nóg makkelijker, waardoor jouw facturen sneller voldaan worden.
2. Meer focus houden op klanten die extra aandacht nodig hebben
Doordat je gericht acties kunt ondernemen op basis van de verschillende klantprofielen. Als je ziet dat ergens een probleem ontstaat, kun je daar meteen op reageren.
3. Minder financieel risico lopen
Op basis van actuele informatie over het betaalgedrag van bestaande en nieuwe klanten, kun je direct inschatten hoeveel financieel risico je loopt. Vervolgens kun je je beslissingen en acties op deze kredietinformatie baseren.
Mis niets
Krijg maandelijks de nieuwste artikelen en updates over Order to Cash en automatisering zó in je mailbox |
|
4. Processen optimaliseren
Of het nu gaat om het betalingsproces voor de klant of het aanmaningsproces achteraf; door te automatiseren ben je altijd in control.
5. De klant in zijn of haar eigen taal aanspreken
One size fits nobody; elke klant is anders en wil dus ook op een andere manier aangesproken worden. Met Credit Management software kun je de aanpak en tone of voice afstemmen op het klantprofiel.
6. Altijd en overal inzicht hebben in de communicatie
Alle communicatie met debiteuren staat centraal op één plek. Mails kun je bijvoorbeeld direct in het systeem ontvangen, versturen en koppelen aan het juiste dossier. Overzichtelijk en transparant.
7. Tijd overhouden voor werkzaamheden die écht het verschil maken
Het debiteurenbeheer gaat automatisch; jij hoeft daar zelf dus geen handelingen meer voor te doen. Bedenk eens hoeveel tijd dit scheelt en wat je daarmee allemaal kunt doen; strategische plannen maken of meer persoonlijk contact. Zaken waar jij echt het verschil kunt maken.
Hoeveel van de bovenstaande punten kun je nu al afvinken? En welke zou je wel willen afvinken? Met Credit Management software automatiseer je het debiteurenbeheerproces effectief en efficiënt. Van het screenen van klanten, tot aan het opvolgen van facturen op een gerichte en gepersonaliseerde manier.
Wil je meer weten over wat Credit Management software jou te bieden heeft? En wat de mogelijkheden binnen jouw organisatie zijn? Neem dan contact met ons op, wij gaan graag met je in gesprek.
3 min read
Elk bedrijf heeft zijn eigen manier om succes te meten, maar hoe effectief zijn die KPI’s eigenlijk? Op het gebied van debiteurenadministratie en...
3 min read
Waar facturen voorheen vooral als pdf via email werden verstuurd, worden deze steeds vaker uitgewisseld rechtstreeks tussen financiële systemen,...
5 min read
In een tijd waarin bedrijven worden geconfronteerd met uitdagingen zoals stijgende inflatie, verstoringen in de toeleveringsketen en een toenemend...