Geschillenbeheer

Krijg sneller betaald met adequate afhandeling van geschillen 

 
Neem contact op  of  lees onze brochure

Diesis O2C logobar BW2

 

DE PRAKTIJK

Openstaande geschillen


De belangrijkste reden waarom een debiteur niet op tijd betaalt, komt meestal voort uit problemen met de transactie. De levering kan bijvoorbeeld onvolledig zijn. Maar een factuur kan ook een inkoopordernummer missen. Er ontstaat een geschil. Een snelle afhandeling en correctie is dan gewenst. 

DI_Geschillenbeheer_Probleem

DE AMBITIE

Gestructureerd opvolgen van geschillen


Zodra een klacht binnenkomt, wordt deze centraal op debiteurenniveau geregistreerd en gekoppeld aan een opvolgtraject. Alle communicatie over de klacht
wordt als dossier opgeslagen, en stagnatie in de opvolging escaleert naar een te bepalen stakeholder die gemaand wordt zich te buigen over de kwestie.

  • Snellere afhandeling van geschillen

  • Sneller betaald

DI_Geschillenbeheer_Oplossing

DE OPLOSSING

Diesis Geschillenbeheer

4C_split_cards_4items

icon_devices_apparaat
 
Debiteurenportaal

In de reguliere opvolging van facturen wordt een unieke link gedeeld, waarmee een debiteur inzage krijgt in alle facturen en hierover kan communiceren. Dit portaal biedt ook de mogelijkheid tot het indienen van een klacht.

 

icon_inkooporder_purchase_order
 
Centraal dossier

Zodra een klacht binnenkomt, wordt automatisch een dossier aangemaakt waarin alle communicatie, intern en extern, betreffende deze debiteur staat opgeslagen. De reguliere opvolging van facturen wordt automatisch gepauzeerd.

icon_risk_risico_attention
 
Escalatie

Klachten worden automatisch gekoppeld aan een escalatieladder. Afhankelijk van de status en tijdsduur, wordt een klacht voorgelegd aan opeenvolgende stakeholders. Met als doel om de klacht zo snel en adequaat mogelijk te verhelpen.

Krachtig alleen, samen nog beter

Het Diesis platform voor automatisch debiteurenbeheer is modulair en werkt multi-administratie, multi-valuta, multi-btw en multi-taal.

"Te late betalingen worden vaak veroorzaakt door geschillen en door een gebrek aan een gestandaardiseerd protocol voor de afhandeling van geschillen."
Windesheim
"Bedrijven die facturatie automatiseren, melden 27% minder geschillen over facturen."
Order to Cash Report
Aberdeen Group

diesis-unit4-logobar11

 

Over Diesis


Op zoek naar een persoonlijke en flexibele kennispartner op het gebied van automatisch debiteurenbeheer en credit management? Dan ben je bij Diesis aan het juiste adres!

  • Integraties met onder andere SAP, Oracle, Infor, Microsoft 365, Unit4, Exact, AFAS en Isah

  • Samenwerkend met zusterbedrijven op het gebied van crediteurenbeheer en e-facturatie

  • Klanten geven ons een 9,1 als rapportcijfer

  • Wij zijn ISO 27001 en ISO 9001 gecertificeerd

 

Neem contact op of   lees onze brochure

di_diesis-presentatie