Als je zakendoet met iemand, dan wil je zeker weten dat diegene jouw rekeningen netjes op tijd betaalt. Het is dan ook belangrijk om de financiële risico's van tevoren goed in te kunnen schatten, zodat je op basis daarvan kunt besluiten om wél of géén transactie te sluiten.
Voorkom onbetaalde facturen
Doordat je beschikt over betrouwbare en actuele kredietinformatie kun je de financiële risico's beter inschatten. Vervolgens kun je daar gericht actie op ondernemen en zorgen dat klanten jouw facturen netjes op tijd betalen.
Laat mooie kansen niet liggen
Je ziet niet alleen welke potentiële klanten níet kredietwaardig zijn, maar ook andersom. Daardoor zie je mooie kansen eerder aankomen en laat je niks meer aan je voorbij gaan.
Verlaag operationele kosten
Door kredietbeheer te automatiseren, hoef je niet meer handmatig de betaalstatus van jouw klanten op te vragen. Dit scheelt een hoop tijd, die jouw collega's op een betere manier kunnen inzetten.
Wees voorbereid op verandering
Er kan altijd iets veranderen in het betaalgedrag van een klant, vooral met het oog op de grillige economie van dit moment. Op basis van de laatste inzichten ben je direct op de hoogte als er iets verandert, zodat je meteen kunt bijsturen.
Ook van jouw klanten hebben we kredietinformatie
Het beoordelen van de kredietwaardigheid van een organisatie is een belangrijk onderdeel binnen het Order to Cash (O2C) proces, maar is vaak erg complex.
Met de kredietbeheersoftware van Diesis beschik je altijd en overal over actuele kredietinformatie van bestaande en nieuwe klanten. Op die manier kun je de financiële risico's voorspellen, monitoren, minimaliseren en afdekken.
Informatie over meer dan 365 miljoen bedrijven wereldwijd
Vanuit 10.000 verschillende bronnen
Data over vastgoed, wagenpark en meer openbare bronnen
24/7 de meest actuele informatie
Hoe werkt de kredietbeheersoftware?
Zie in één oogopslag de eventuele risico’s rondom een klant met behulp van het uitgebreide kredietrapport.
Op basis van de risicoprofielen van klanten kun je gerichte acties ondernemen. Zoals:
- Leg een kredietlimiet vast. Dit heeft tevens een signaleringsfunctie in het goedkeuringsproces van facturen.
- Steek het debiteurenbeheerproces anders in voor klanten die een groter risico vormen.
- Besluit bijvoorbeeld om alleen nog maar te leveren op aanbetaling, als het risico te groot wordt.
Wat staat er allemaal in een kredietrapport?
- Bedrijfsgegevens
- Contactinformatie
- Kredietadvies
- Betaalgedrag
- Activiteiten
- Bedrijfsstructuur
- Vastgoed
- Management
- Kerncijfers
- Jaarcijfers
- Cardata
- Brancheanalyse
- Rechterlijke uitspraken