2 min read
Verbeterde cashflow voor Nederlandse waterschap zorgt voor flinke tijdswinst
Een Nederlands waterschap, dat onder andere verantwoordelijk is voor duurzaam waterbeheer, werkt al jaren samen met Diesis om te zorgen dat hun...
1 min read
Redactie Diesis 27-jan-2025 13:58:42
Een Nederlands waterschap, dat onder andere verantwoordelijk is voor duurzaam waterbeheer, werkt al jaren samen met Diesis om te zorgen dat hun financiële infrastructuur zo efficiënt mogelijk ingericht is. Het Waterschap voert haar taken uit voor zo’n 778.000 inwoners, en met zo’n grote verantwoordelijkheid is het van uiterst belang dat de bedrijfsactiviteiten achter de schermen feilloos verlopen. Eerder koos het waterschap al voor Unit4 Financials by Coda via Diesis, maar ondertussen is gebleken dat de Diesis Service Portal ook uitkomst biedt. We duiken de feiten in!
Het waterschap was op zoek naar een gebruiksvriendelijke en eenvoudige manier om inkomende facturen vanuit Peppol te kunnen ontvangen. (Semi-)handmatige acties moesten daarbij zo veel mogelijk worden geautomatiseerd.
Exact waar Diesis Service Portal om de hoek komt kijken. Diesis Service Portal werd geïmplementeerd om zo de inkomende Peppol-facturen te ontvangen, die vervolgens direct worden doorgezet naar Unit4 Financials. De optie om uitgaande facturen ook te integreren met het Peppol-netwerk is daarbij ook meegenomen. En facturen die per mail in pdf-vorm worden verstuurd? Daarover ontvangt het waterschap direct een terugkoppeling naar Unit4 Financials.
Dankzij deze implementatie kan het waterschap voldoen aan de eisen en wensen van debiteuren. Zo kan het facturatieproces zorgvuldig worden afgestemd op specifieke voorkeuren, iets wat de klanttevredenheid erg bevordert. Dat daarbij ook automatisch bijlagen van facturen in Djuma (document management systeem) gekoppeld worden aan een factuur, is een belangrijke tijdswinst in dit proces. Als meest recente oplossing binnen Diesis Service Portal verstuurt het waterschap nu ook de betaalspecificaties naar haar leveranciers, die binnen het portaal zelf worden opgesteld.
Met een flexibel systeem dat schaalbaar is, kan het waterschap zich zo veel mogelijk focussen op het bedienen van haar inwoners en tegelijkertijd meebewegen met toekomstige eisen en regelgeving, zonder dat bestaande processen worden verstoord.
2 min read
Een Nederlands waterschap, dat onder andere verantwoordelijk is voor duurzaam waterbeheer, werkt al jaren samen met Diesis om te zorgen dat hun...
2 min read
Vanuit klanten in de (semi-)overheidssector komt steeds vaker de vraag of e-facturen via Peppol verstuurd kunnen worden. Voor een producent met de...
2 min read
Hét luxeprobleem in het zakelijk landschap: de druk van het versturen van talloze e-facturen. Een toonaangevend Nederlands mediabureau had er recent...