1 min read

Verbeterde cashflow voor Nederlandse waterschap zorgt voor flinke tijdswinst

Verbeterde cashflow voor Nederlandse waterschap zorgt voor flinke tijdswinst

Een Nederlands waterschap, dat onder andere verantwoordelijk is voor duurzaam waterbeheer, werkt al jaren samen met Diesis om te zorgen dat hun financiële infrastructuur zo efficiënt mogelijk ingericht is. Het Waterschap voert haar taken uit voor zo’n 778.000 inwoners, en met zo’n grote verantwoordelijkheid is het van uiterst belang dat de bedrijfsactiviteiten achter de schermen feilloos verlopen. Eerder koos het waterschap al voor Unit4 Financials by Coda via Diesis, maar ondertussen is gebleken dat de Diesis Service Portal ook uitkomst biedt. We duiken de feiten in!

De uitdaging: fouten en vertragingen aanpakken

Het waterschap was op zoek naar een gebruiksvriendelijke en eenvoudige manier om inkomende facturen vanuit Peppol te kunnen ontvangen. (Semi-)handmatige acties moesten daarbij zo veel mogelijk worden geautomatiseerd.

De oplossing: automatisering met Diesis

Exact waar Diesis Service Portal om de hoek komt kijken. Diesis Service Portal werd geïmplementeerd om zo de inkomende Peppol-facturen te ontvangen, die vervolgens direct worden doorgezet naar Unit4 Financials. De optie om uitgaande facturen ook te integreren met het Peppol-netwerk is daarbij ook meegenomen. En facturen die per mail in pdf-vorm worden verstuurd? Daarover ontvangt het waterschap direct een terugkoppeling naar Unit4 Financials.

De voordelen van Diesis Service Portal

Dankzij deze implementatie kan het waterschap voldoen aan de eisen en wensen van debiteuren. Zo kan het facturatieproces zorgvuldig worden afgestemd op specifieke voorkeuren, iets wat de klanttevredenheid erg bevordert. Dat daarbij ook automatisch bijlagen van facturen in Djuma (document management systeem) gekoppeld worden aan een factuur, is een belangrijke tijdswinst in dit proces. Als meest recente oplossing binnen Diesis Service Portal verstuurt het waterschap nu ook de betaalspecificaties naar haar leveranciers, die binnen het portaal zelf worden opgesteld. 

Flexibiliteit en schaalbaarheid

Met een flexibel systeem dat schaalbaar is, kan het waterschap zich zo veel mogelijk focussen op het bedienen van haar inwoners en tegelijkertijd meebewegen met toekomstige eisen en regelgeving, zonder dat bestaande processen worden verstoord.

 

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Neem contact op  of  lees meer ervaringen

Verbeterde cashflow voor Nederlandse waterschap zorgt voor flinke tijdswinst

2 min read

Verbeterde cashflow voor Nederlandse waterschap zorgt voor flinke tijdswinst

Een Nederlands waterschap, dat onder andere verantwoordelijk is voor duurzaam waterbeheer, werkt al jaren samen met Diesis om te zorgen dat hun...

Lees verder
No-nonsense e-facturatie voor producent van speelvoorzieningen

2 min read

No-nonsense e-facturatie voor producent van speelvoorzieningen

Vanuit klanten in de (semi-)overheidssector komt steeds vaker de vraag of e-facturen via Peppol verstuurd kunnen worden. Voor een producent met de...

Lees verder
E-facturatie voor Peppol in de schijnwerpers: Diesis ondersteunt Nederlands mediabureau

2 min read

E-facturatie voor Peppol in de schijnwerpers: Diesis ondersteunt Nederlands mediabureau

Hét luxeprobleem in het zakelijk landschap: de druk van het versturen van talloze e-facturen. Een toonaangevend Nederlands mediabureau had er recent...

Lees verder