2 min read
Verbeterde cashflow voor Nederlandse waterschap zorgt voor flinke tijdswinst
Een Nederlands waterschap, dat onder andere verantwoordelijk is voor duurzaam waterbeheer, werkt al jaren samen met Diesis om te zorgen dat hun...
1 min read
Redactie Diesis 27-jan-2025 13:54:09
Een vooraanstaande opleider in Nederland werkte al langere tijd samen met Diesis voor een optimaal Order to Cash-proces. De kernactiviteiten van de opleider draaien volledig om het verzorgen van opleidings- trainings- en coachingstrajecten. Door de financiële processen zo veel mogelijk te automatiseren, kan de opleider zich focussen waar het allemaal om draait: het zo goed mogelijk bedienen van de studenten.
De opleider stond voor een vraagstuk: hoe konden ze meer tijd besparen en ondertussen meer controle behouden op het facturatieproces? Om zoveel mogelijk ontzorgd te worden, zocht de opleider een partner die aan deze wensen kon voldoen. Gelukkig bood Diesis de perfecte oplossing.
Inmiddels verstuurt de opleider jaarlijks 30.000 facturen via het Diesis Service Portal. Via het portaal worden de facturen per mail, Peppol of SAP Business Network verzonden. De facturen worden aangeleverd via Business Central (Navision), die via het Diesis Service Portal in het juiste formaat en met de juiste verzendmethode richting de klant gaan. Of er ook de mogelijkheid bestaat om betaallinks mee te sturen met facturen? Jazeker! Diesis Service Portal biedt dat namelijk als standaardfunctionaliteit aan.
Als het gaat om het stukje debiteurenbeheer, werkt Diesis samen met partner CreditDevice. De software van de twee bedrijven hebben een naadloze koppeling met elkaar. De facturen die bij Diesis zijn gearchiveerd, kunnen daardoor ook door de debiteurenbeheersoftware van CreditDevice worden geraadpleegd. Dat komt goed uit, want één van de eisen voor de opleider was dat de communicatie richting de debiteur gepersonaliseerd kan worden.
De schaalbaarheid van het systeem maakt het mogelijk om nieuwe diensten en factureringsmodellen eenvoudig toe te voegen, zodat de opleider flexibel blijft inspelen op de uiteenlopende behoeften van hun klanten.
2 min read
Een Nederlands waterschap, dat onder andere verantwoordelijk is voor duurzaam waterbeheer, werkt al jaren samen met Diesis om te zorgen dat hun...
2 min read
Vanuit klanten in de (semi-)overheidssector komt steeds vaker de vraag of e-facturen via Peppol verstuurd kunnen worden. Voor een producent met de...
2 min read
Hét luxeprobleem in het zakelijk landschap: de druk van het versturen van talloze e-facturen. Een toonaangevend Nederlands mediabureau had er recent...